Honlapunk azért használ cookie-kat, hogy fokozza az Ön számára nyújtott élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a cookie-k használatához. További információ

ELFOGADOM
Termékek Menü
0

Akku tévhitek és valós jó tanácsok

„Ha az indítómotor lassan forog, az akkumulátor lemerülőben van”… Nos, lehetséges, de gyakran másholt kell keresni a probléma gyökerét. Sajnos, nem ez az egyetlen tévhit az akkukkal kapcsolatban. Mi most a négy legelterjedtebb hiedelem kapcsán szedtünk össze néhány jó tanácsot.

Tévhitek és tények az akkumulátorok kapcsán

  • A műszerfalon levő töltésjelző lámpa csak azt mutatja, hogy a generátor forgórészén van-e gerjesztés, azt nem, hogy az állórészen képződik-e töltőáram és mekkora feszültség mellett.

            

  • Ha az indítómotor lassan forog, még nem biztos, hogy akkumulátor van lemerülve. Az önindító hibája a téli hidegben felerősödik, hiszen a nehezebben megforgatható motorhoz nagyobb indítóáram kell. Csapágyhiba, bronzkefe hiba, kábel korrózió mind-mind előfordulhat.

              

  • Ha akkumulátor csere után a motor könnyen indít, még nem jelenti azt, hogy a régi akkumulátor volt a ludas. Elképzelhető, hogy a régi akkumulátor elfáradása is töltési hiba következménye, és ez vár az újra is, ha nem győződünk meg az elektromos rendszer megfelelő állapotáról.

            

  • A "bebikázással" csak azt értük el, hogy az autónk beindult. Ne bízzuk az akkumulátor töltését a generátorra, forduljunk vele szakszervizhez, ahol a teljes töltöttség eléréséhez megfelelő eszközök vannak.

            

Forrás: szerszamoslada-technika.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: hír