Friss adatkezelési tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről. Honlapunk azért használ cookie-kat, hogy fokozza az Ön számára nyújtott élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a cookie-k használatához. További információ

Az autó akkumulátorok működése régen és ma

Az ólom akkumulátorok atyja nem más, mint Gaston Planté. A neves francia fizikus már egy 1859-ben végzett kísérlete során rájött arra, ha kénsavba mártott ólomlemez csíkokba egyenáramot tölt, majd vezet ki, egy még nem létező áramforrást kap.

Kutatása azonban még gyerekcipőben járt...

A nagyobb kapacitással bíró akkumulátor feltalálása mégsem váratott sokat magára. Planté ötletét továbbfejlesztve Henri Tudor 1881-ben legyártotta az első, már munkagépek és személyautók hajtására egyaránt alkalmas áramforrást. Plantéval ellentétben nem sima felületű parcellákat használt az akkumulátor megépítésénél, hanem rácsos felszínűt, növelve ezzel annak teljesítőképességét.

Több mint 150 év telt el az első modell megjelenése óta. A „generációs különbségek” mérföldekben mérhetők. A ma is használatban lévő darabok felépítése masszívabbá, élettartamuk hosszabbá, tároló képességük kiterjedtebbé vált.
Az adatok magukért beszélnek!   

Akkumulátor típusok napjainkban

  • Léteznek fokozott gondozást, illetve kevés karbantartást igénylő savas modellek, melyeket minimális önkisülési veszteség fenyeget – nem véletlen, hogy indítóakkumulátorként alkalmazzák őket.  
  • Kevésbé szulfátosodó unokatestvéreik, a lúgos akkumulátorok a fentiekkel szemben hosszabb élettartammal bírnak. Jól funkcionálnak lakóbuszok, sőt háztartási gépek alkatrészeként is!
  • Nem hagyjuk ki a sorból a start-stopos akkumulátorokat sem, melyeknek EFB és AMG típusai is léteznek. A mélyebb kisülések nem hátráltatják működésüket, jóval ciklus-biztosabbak, mint hagyományos társaik.

Válasszon Ön is megbízható akkumulátort autójához webáruházunk kínálatából!
Bővebben informálódna termékeinkről? Keressen minket elérhetőségeinken!